Tillbaka till förstasidan  
  Tillbaka till förstasidan HE Elhandel AB Elnät Fjärrvärme Bredband/TV Elinstallation
 
Om oss  Kontakt
     
     
Konsumentens rättigheter
 
Vättern

Vi vill att du ska vara nöjd med att vara kund hos Hjo Energi. Därför är det viktigt att du hör av dig till oss om det är något som inte fungerar som det ska, om du tycker att vi gjort något fel eller om du är missnöjd med våra tjänster.

Vår kundservice kan hjälpa dig med alla sorts kundärenden. Vi rekommenderar att du tar kontakt med dem i första hand.

I dokumentet nedan kan du läsa om dina rättigheter, klagomål, organ för rådgivning eller hjälp vid tvistlösning;

» Konsumentens rättigheter, klagomål

 

Dina rättigheter som konsument regleras i de allmänna avtalsvillkoren och i Ellagen. För att göra det enklare har vi lyft ut konsumentens rättigheter i Ellagen här;

» Ellagen kap 11

 

Så här behandlar Hjo Energi AB/Hjo Energi Elhandel AB dina personuppgifter efter den nya EU-lagen GDPR (General Data Protection Regulation)

Att värna våra nuvarande, blivande och tidigare kunders integritet är viktigt för oss på Hjo Energi AB. Därför månar vi om att skydda de personuppgifter vi har om dig och att du känner dig trygg i hur vi behandlar dina personuppgifter. Den nya lagen GDPR som börjar att gälla from den 25 maj 2018 stärker medborgares och kunders rättigheter och våra skyldigheter som bolag skärps.

» För närmare information läs detta dokument

 

 

Telefon
0503-351 00 må-fr 730-1600
0705-612 005  jourtjänst

Kundinformation
» Din energiförbrukning
» Elsäkerhet
» Energirådgivning
» Konsumentens rättigheter
» Allmänna avtalsvillkor
» Övervakningsplan
» Leveranssäkerhet
» Avbrottsersättning
» Info från Svensk Energi
» Så läser du din faktura
» Flyttanmälan
» Ordlista
» Länkar

     
     
Hjo Energi AB, Box 66, 544 21 Hjo  |  Telefon: 0503-351 00  |  E-post: energi@hjoenergi.se
 
En hemsida från Anhede media & reklam